Met steeds meer bedrijven op de markt, wordt het steeds belangrijker om uniek te zijn. Want wat als je een kledingbedrijf bent? Er zijn al gigantisch veel bedrijven die kleding kopen zoals bijvoorbeeld stone island, dus waarom zouden mensen bij jou kopen? Correct, als je precies hetzelfde bent als anderen, is er geen reden voor mensen om bij jou te kopen. Je moet strategieën gebruiken zoals veel kortingen houden, partnerships met andere (beroemde) bedrijven, je eigen stijl hebben die niemand anders heeft, of op een speciale manier adverteren. Zorg ervoor dat mensen je zien als uniek, want dan komt alles goed!
Hoe pas je deze strategieën in jouw bedrijf?
Een strategie bedenken is niet zo moeilijk, maar het implementeren daarvan is een andere kwestie. Zeker als je een start-up bent die niet zo veel geld heeft zoals bijvoorbeeld Mason Garments of andere rijke merken. Als je kort aan geld bent, moet je niet alleen een unieke strategie hebben, maar ook uniek nadenken! Wie is je doelgroep? Zijn dit jongeren? Dan kan je het beste bijvoorbeeld video’s maken en deze zelf aanpassen. Dit kost tijd, maar als je alles zelf doet kost het zo min mogelijk geld waardoor je grote en hopelijk langdurige strategieën kan gebruiken.
Vraag en aanbod, belangrijker dan ooit
Toch, als je enorm goed bent met adverteren en het toepassen van strategieën, kom je niet ver als je niet de vraag en aanbod van de markt volgt. Mensen zoeken iets, en het is jouw doel om te onderzoeken wat mensen zoeken. Door naar meningen, vragen en feedback van je klanten te luisteren, krijg je snel meer klanten en wordt je bedrijf succesvoller dan ooit. Neem de tijd om een goed beeld te krijgen van wat klanten willen, stel een paar testgroepen op, en maak nooit keuzes zonder te raadplegen bij de klant! Dat is een waterdicht plan om de klant gelukkig te houden.